بهترین گوشی برای دانشجویان با بهترین عملکرد و کیفیت

1

دانشجویان استفاده های گسترده ای از گوشی های خود دارند. بنابراین در انتخاب بهترین و مناسبترین گوشی برای دانشجویان باید تمام فاکتورهای مورد نیاز آن ها را در نظر گرفت. برای اینکه بدانیم چه گوشی مناسب این قشر است اول باید نیازسنجی کنیم. یک دانشجو چه نیازها و انتظاراتی از گوشی خود دارد؟ یکی از فاکتورهای مهم میزان حافظه داخلی گوشی است تا در ذخیره فایل ها دچار مشکل نشود. دیگر مورد ضروری کیفیت دوربین میباشد تا دانشجو به راحتی بتواند از مطالب و جزوه ها عکسبرداری کند. همچنین میزان شارژدهی و باتری گوشی نیز از اهمیت بالایی برخورددار است. در ادامه به معرفی گوشی های هوشمندی میپردازیم که به راحتی خواسته دانشجویان را میتواند پاسخ دهد. با تانک همراه باشید.

وان پلاس نورد N10 5G

وان پلاس نورد N10 5G بهترین گوشی برای دانشجویان

گوشی موبایل وان پلاس مدل NORD N10 5G BE2029 یکی از محصولات میان‌رده موجود در بازار است که حسگر انگشت در پست گوشی و دوربین چهار‌گانه روانه بازار شده است. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته باعث جلوه‌ زیبای گوشی شده است. این محصول وان‌پلاس با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.49 اینچ با رزولوشن FullHD Plus است که با استفاده از فناوری IPS تصاویر شفافی را به نمایش میگذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 406 پیکسل را نشان میدهد. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 3 است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول Qualcomm SM6350 Snapdragon 690 5G (8 nm) Chipset از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 619L هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول استفاده شده است.

شما میتوانید این گوشی را در ظرفیت 128 گیگابایتی خریداری کنید که میتواند جزو بهترین گوشی برای دانشجویان محسوب شود. دوربین اصلی NORD N10 5G یک سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) و سنسور 2 مگاپیکسلی عمق و لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی NORD N10 5G را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی است. باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی، درگاه USB Type-C 2.0 و حسگر اثرانگشت اپتیکال در پشت گوشی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

گلکسی A12 سامسونگ

گلکسی A12 سامسونگ بهترین گوشی برای دانشجویان

گوشی A12 یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای دانشجویان، از شرکت سامسونگ است که در تاریخ 24 نوامبر 2020 معرفی شد. شرکت سامسونگ برای این محصول خود از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل، استفاده کرده است. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 264 پیکسل را نشان می‌دهد که از جزئیات و وضوح تصویر خوبی برخوردار است. تراشه‌ این محصول Mediatek MT6765 Helio P35 از تراشه‌های 12 نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 با هم عرضه شدند. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو مناسب است.

این گوشی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی وارد شذه است. بر روی قاب پشتی A12 یک دوربین چهارگانه قرار دارد. یک لنز عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن 5 مگاپیکسل، یک لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین A12 را تشکیل می‌دهد. برای دوربین سلفی هم یک لنز 8 مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است که در گوشه بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است. منبع انرژی گوشی A12 یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ سریع 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند. شرکت سامسونگ این گوشی را با طراحی کاملاً مطلوب و امکانات فراوان معرفی کرده تا در بازار میان‌رده‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

گلکسی A53 سامسونگ 5G

گلکسی A53 سامسونگ 5G بهترین گوشی برای دانشجویان

سری A گوشی‌های هوشمند میان‌رده سامسونگ توانسته‌اند تا به امروز عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را به‌نمایش بگذارند. یکی از گوشی‌های با‌کیفیت این شرکت، سامسونگ Galaxy A53 5G است که در جایگاه یک گوشی میان‌رده دارای مشخصات فنی قدرتمند و بسیار خوبی است. در نمای رو‌به‌رویی این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد 6.46 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپر امولد استفاده میکند. صفحه‌نمایشی که با توجه به توانایی نمایش 407 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 120 هرتز، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

در قسمت پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 12 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو (برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک) و سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه سامسونگ Galaxy A53 5G را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 32 مگاپیکسل استفاده میشود. حضور پردازنده قدرتمند اگزینوس 1280 اختصاصی شرکت سامسونگ هم دلیلی است تا این گوشی در اجرای بازی و نرم‌افزار‌های کاربردی، عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را به‌نمایش بگذارد. باتری قدرتمند با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و شارژر با توان 25 وات مجهز به تکنولوژی شارژ سریع هم از دیگر مشخصات سامسونگ Galaxy A53 5G هستند.

گلکسی A73 سامسونگ 5G

بهترین گوشی برای دانشجویان گلکسی A73 سامسونگ 5G

این گوشی یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای دانشجویان است که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره برده‌ است و در برخی از موارد مشخصات فنی آنها، چیزی کم از یک پرچمدار ندارند. سامسونگ Galaxy A73 5G SM-A736B/DS هم یکی از این گوشی‌های هوشمند میان‌رده با‌کیفیت موجود در بازار است که با استفاده از مشخصات فنی قدرتمند، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی را دارد. در نمای رو‌به‌رویی این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد‌ پلاس مجهز شده است. صفحه‌نمایشی با توانایی نمایش 393 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 120 هرتز. میزان روشنایی 800 نیت (شمع در متر‌مربع) سبب شده تا در شرایط نوری متنوع، وضوح تصویر بسیار خوبی را از این صفحه‌نمایش با‌کیفیت شاهد باشید.

سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن 108 مگاپیگسل از نوع عریض در کنار سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو و سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان‌رده قدرتمند را تشکیل می‌دهند. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی بسیار مناسب 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های میان‌رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 778G 5G این گوشی هوشمند را همراهی می‌کند.

حضور چنین پردازنده‌ای سبب خواهد شد تا عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی و برنامه‌های کاربردی محبوب شاهد باشید. باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع با توان 25 وات، از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند میان‌رده هستند. لازم به ذکر است که درون جعبه این گوشی خبری از آداپتور شارژر نیست و باید آن را به‌عنوان وسیله جانبی خریداری کنید.

 آیفون SE اپل نسخه 2020

 آیفون SE اپل نسخه 2020 بهترین گوشی برای دانشجویان

اگر جزو طرفداران آیفون هستید، این گوشی میتواند در دسته بهترین گوشی برای دانشجویان اپل دوست قرار بگیرد. شرکت اپل نسل دوم گوشی SEخود را در 15 آوریل 2020 معرفی کرد. این گوشی با بهره‌گیری از سخت‌افزار آیفون 11 و ابعاد جمع‌وجور به‌عنوان گوشی میان رده شرکت اپل به تولید رسیده. آیفون SE از یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با فناوری Retina IPS بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این گوشی دارای نسبت 16:9 است که رزولوشن آن برابر با 1334 در 750 پیکسل است. آیفون SE این‌بار در ظرفیت 256 گیگابایتی قابل خرید است و طبق معمول خبری از امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی برای افزایش این مقدار نیست.

شرکت اپل در ساخت گوشی SE 2020 از جدیدترین چیپست خود یعنی A13 Bionic با معماری 7nm+ استفاده کرده است. به لطف پردازنده‌ی جدید، آیفون SE می‌تواند به باند‌های LTE بیشتری متصل شود، همچنین از بلوتوث و Wi-Fi با نسخه‌های بالاتر با سرعت‌ بیشتر هم سود می‌برد. با این سنسور علاوه بر این‌که می‌توانید تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کنید، می‌توانید تصاویر زنده ثبت کنید، ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K ضبط کنید و یا از ضبط ویدیو‌هایی با سرعت 240 فریم بر ثانیه لذت ببرید. باتری آیفون SE خرید این گوشی به کسانی که هنوز از گوشی‌های کوچک استفاده می‌کنند و از نمایشگر‌های 4.7 اینچی رضایت دارند، توصیه می‌شود.

 ردمی 10 شیائومی

 ردمی 10 شیائومی بهترین گوشی برای دانشجویان

سری Redmi گوشی‌های هوشمند شیائومی تا به امروز توانسته‌اند با استفاده از مشخصات فنی مناسب، عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود نشان دهند. یکی از گوشی‌های هوشمند قدرتمند این سری، Redmi 10 است که دارای مشخصات فنی قدرتمندی است. این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد 6.5 اینچ با رزولوشن 1080×2340 از نوع LCD استفاده میکند. تراکم پیکسل 405 پیکسل در هر اینچ و همچنین توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز، نشان از کیفیت بالای این صفحه‌نمایش می‌دهد.

در قسمت پشتی چهار سنسور دوربین را شاهد هستیم که یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض، سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) و دو سنسور با رزولوشن 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو و سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم دارای یک سنسور با رزولوشن 8 مگاپیکسل است. در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم Redmi 10 به پردازنده میان‌رده هلیو G88 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G88) مجهز شده است. باتری قدرتمند با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت هم نوید طول عمر مفید بسیار خوبی را برای این گوشی هوشمند میان‌رده می‌دهد. به ازای هر بار شارژ 100 درصدی طول عمر مفید دو روز را در شرایط استفاده معمولی ارائه کند.

شما همچنین میتوانید لیست بهترین گوشی های 2023 را در تانک ببینید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

1 Comment
  1. […] بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای دانشجویان با بهترین عملکرد و کیفیت […]