نحوه فعال کردن سنسور زوم 2 برابری در سامسونگ گلکسی S23

0

گلکسی S23 Ultra سامسونگ مجموعه ای از دوربین های خیره کننده و چشمگیر است که در دسته بهترین گوشی های پرچمدار نیز قرار دارد. این گوشی در سال 2032 وارد بازار شد و توجه های زیادی را به خود جلب کرد. از جمله قابلیت های بینظیر او، عملکرد زوم بینظیر آن است که تعداد بسیار کمی از گوشی های موجود، توانایی برابری و رقابت با آن را دارند. با این وجود سامسونگ عملکرد زوم گلکسی S23 Ultra را در دوربین اصلی ارتقا داده و باعث بهتر شدن وضوح تصویر در زوم 2 برابری حسگر شده است. در ادامه به یکسری مفاهیم مانند زوم درون سنسور و دلیل برتری این سنسور با سنسورهای معمولی میرسیم که پیشنهاد میکنم ادامه این مقاله تانک را از دست ندهید.

سنسور زوم با کیفیت اپتیکال دو برابری سامسونگ گلکسی S23 چیست؟

سنسور زوم با کیفیت اپتیکال دو برابری سامسونگ گلکسی S23 چیست؟
سنسور زوم 2 برابری سامسونگ

سری Galaxy S23 طیف گسترده ای از دوربین ها را ارائه میکند که به همین جهت باعث میشود از عکاسی کردن با آن کاملا لذت ببرید. سامسونگ از سنسورهای 50 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا در S23 و S23+ معمولی خود استفاده می‌کند. این در حالی است که گلکسی S23 Ultra دارای یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی میباشد. تمام سری S23 دارای یک دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری است و اما Ultra همچنین دارای یک دوربین پریسکوپ 10 برابری است.

یک گزینه زوم دیجیتال 2 برابری نیز قبلاً در سری گلکسی S23 وجود داشت که با به‌روزرسانی در آگوست 2023 با استفاده از یک سیستم جدید زوم درون حسگر، استفاده از آن بسیار راحت تر است.

بنابراین، زوم درون سنسور چیست؟

پیش از این، زمانی که در S23 عکس‌های با زوم 2 برابری می‌گرفتید، دوربین یک عکس 12 مگاپیکسلی به شما تحویل میداد. برای اعمال افکت زوم، تصویر را برش میداد و سپس اندازه خروجی را با استفاده از هوش مصنوعی تغییر میداد. این بدان معناست که فریم اصلی هرگز 12 میلیون پیکسل، نداشته است، بنابراین کیفیت آن به شدت افت میکرد.

با زوم درون حسگر، دوربین، عکسی با وضوح بالاتر 50 مگاپیکسل می گیرد. سپس با برش دادن در مرکز عکس، زوم 2 برابری را اعمال میکند. سپس فریم قبل از ارائه تصویر نهایی پردازش میشود. این زوم بدون افت کیفیت است، زیرا عکس گرفته شده دارای 12 میلیون پیکسل داده است. بنابراین کیفیت بسیار بهتری نسبت به عکس گرفته شده با زوم دیجیتال 2 برابری خواهد داشت.

یک دوربین تله فوتو اختصاصی همچنان عکس های بهتری با زوم 2 برابری سامسونگ میگیرد. اما زوم درون حسگر به خوبی خود را وفق میدهد و تصویر حاصل بهتر از یک عکس زوم دیجیتال است. زوم درون حسگر ثابت میکند که دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا یک حقه برای جذب مشتری نیست و واقعا عملکرد بینظیری دارد.

در نهایت از آنجایی که این ویژگی به سنسور دوربین با وضوح بالا نیاز دارد، فقط در یکسری از گوشی ها در دسترس است. علاوه بر گلکسی اس 23، گوگل پیکسل 7 گوشی پرچمدار دیگر اندرویدی است که این قابلیت را به خوبی ارائه میدهد. اما یک نقطه ضعف در بزرگنمایی حسگر آن وجود دارد. از آنجایی که تصویر از وضوح بالایی برخوردار است، ممکن است محدوده دینامیکی و سطوح نویز مشابه تصویری که توسط تله‌فوتوی اختصاصی 2X یا دوربین اصلی گرفته شده است، نباشد.

چگونه سنسور زوم دو برابری سامسونگ گلکسی اس 23 را فعال کنیم؟

قبل از انجام مراحل زیر، مطمئن شوید که سیستم عامل Galaxy شما بروز است و از آخرین نسخه استفاده میکند. همچنین، آخرین نسخه اپ دوربین را نصب کنید و مطمئن شوید که اپ دوربین گوشی تان بروز است. این برنامه چندین گزینه پیشرفته را ارائه میدهد که به شما امکان می دهد با گوشی گلکسی خود عکس های بهتری بگیرید

  1. برنامه Camera Assistant را در Galaxy S23 خود باز کنید .
  2. زوم برش با کیفیت نوری را فعال کنید .
  3. اپلیکیشن Samsung Camera را روی گوشی خود اجرا کنید. اکنون باید گزینه 2X  را در نوار بزرگنمایی نمایاب ببینید.
  4. علاوه بر حالت عکس، گزینه زوم 2 برابری در منظره یاب هم قابل مشاهدا است. در حالی که فیلم های تا 4K و 30 فریم بر ثانیه ضبط میشود. گزینه زوم ۲ برابری نیز در حالت Super Steady قابل رویت است.
نحوه فعال کردن سنسور زوم 2 برابری در سامسونگ گلکسی S23
نحوه فعال کردن سنسور زوم 2 برابری در سامسونگ گلکسی S23
Leave A Reply

Your email address will not be published.