بهترین گوشی گیمینگ تا بازه 15 میلیون تومان

1

موقع انتخاب و خرید یک گوشی باید بدانید که عمده نیاز شما چیست و در چه راستایی از گوشی خود میخواهید استفاده کنید. این موضوع به شما کمک میکند براساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. زمانی که بخش زیادی از استفاده شما صرف بازی و گیم میشود بهترین انتخاب برای شما گوشی های گیمینگ هستند. در ادامه به معرفی 10 گوشی گیمینگ در بازه قیمت 15 میلیون تومان خواهیم پرداخت که، هم از لحاظ قیمت و هم کارایی رضایت شما را جلب خواهند کرد. با تانک همراه باشید تا این گوشی ها را با هم بشناسیم.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که باتوجه‌به نوسان‌های ارز در بازار، امکان دارد قیمت‌ها با روز نگارش مقاله متفاوت باشد. شما میتوانید نظرات خود را در رابطه با هر یک از این گوشی‌های گیمینگ با ما و سایر کاربران تانک به اشتراک بگذارید.

ردمی نوت 11 اس شیائومی 5G

  • قیمت: 8 میلیون تومان
بهترین گوشی گیمینگ بازه 8 میلیون تومان

در ابتدا مهم‌ترین ویژگی که در بهترین گوشی های گیمینگ می‌توان از Redmi Note 11S 5G نام برد، توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G است. نمایشگر Redmi Note 11S 5G از فناوری IPS LCDIPS LCD با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت استفاده می‌کند که در مقایسه با بعضی هم رده‌های خود، شاید کیفیت لازم را نداشته باشد. اما در بسیاری از دیگر موارد مانند قدرت پردازنده‌ها، با استفاده از تراشه‌ی مدل MediaTek MT6833P Dimensity 810 و به کار گیری ۸ هسته درکنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها داشته باشد. درواقع Redmi Note 11S 5G با تمام نقاط قوت و ضعفی که دارد، جزو گزینه‌های‌ خوبی به‌عنوان گوشی‌های گیمینگ اقتصادی در حدود 8 میلیون تومان محسوب می‌شوند.

پوکو M4 شیائومی

  • قیمت: حدود 9 میلیون تومان
بهترین گوشی گیمینگ بازه 9 میلیون تومان

سری گوشی‌های هوشمند میان‌رده Poco شرکت شیائومی تا به امروز توانسته‌اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب، عملکرد خوبی را به‌نمایش بگذارند. یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده این شرکت که البته قیمتی مقرون به‌صرفه نیز دارد، POCO M4 Pro است. گفتنی است این گوشی در نسخه 4G روانه بازار شده و از نظر مشخصات در نظر گرفته شده تفاوت‌هایی با مدل 5G دارد. در نمای رو‌به‌رویی، این گوشی هوشمند میان‌رده به صفحه‌نمایشی با ابعاد 6.43 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد مجهز شده است.

توانایی نمایش 409 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 90 هرتز سبب عملکرد بسیار خوب و قابل قبول این نمایشگر شده. در قسمت پشتی، یک سنسور دروبین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگایپکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و سنسور 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو، سنسور‌های دروبین سه‌گانه POCO M4 Pro را تشکیل می‌دهند.

برای دوربین سلفی نیز سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. پردازنده میان‌رده Helio G96 شرکت مدیاتک این گوشی، توانایی ارائه عملکرد خوب و قابل قبولی را در اجرای بازی‌ و نرم‌افزار‌ها در اختیار آن میگذارد. باتری قدرتمند با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت در کنار شارژر با توان 33 وات و توانایی شارژ صفر تا صد درصدی در مدت زمان 58 دقیقه، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای POCO M4 Pro است. این گوشی با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت روانه بازار شده است.

گلکسی M32 سامسونگ

  • قیمت: 8 میلیون تومان

اگر وجود قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G جزو اولویت‌های اصلی کاربر محسوب نشود. Galaxy M32 می‌تواند به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی در میان سری گوشی‌های سامسونگ تبدیل شود. از صفحه‌ی نمایش Super AMOLED با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت تا ظرفیت باتری ۵۰۰۰ آمپر و استفاده از ۸ گیگابایت حافظه رم، همگی باعث شدند تا با یک محصول اقتصادی خوب در رده قیمت ۶ تا 8 میلیون تومان مواجه باشیم.

Samsung Galaxy M32 دارای نمایشگر ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که در قالب نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت با رم‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده است. به همین ترتیب متناسب با سخت‌افزار در نظر گرفته شده، شاهد قیمت‌هایی در بازه‌ی ۴ تا حدود ۷ میلیون تومان هستیم. Samsung Galaxy M32 محصولی است که به خوبی می‌تواند در جهت انجام بازی‌ها به کار گرفته شود و البته نرخ فریم خوب و نسبتا پایداری را نیز در گیم‌های نه چندان سنگین ارائه دهد.

گلکسی A73 سامسونگ 5G

  • قیمت: 15 میلیون تومان

برخی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده از مشخصات فنی قدرتمندی بهره برده‌اند که در برخی از موارد مشخصات فنی در نظر گرفته شده، چیزی کم از یک پرچمدار ندارند و جزو بهترین گوشی های گیمینگ هستند. سامسونگ Galaxy A73 5G SM-A736B/DS هم یکی از این گوشی‌های هوشمند میان‌رده با‌کیفیت موجود در بازار است. به لطف بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی را دارد. در نمای رو‌به‌رویی این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد‌ پلاس مجهز شده است.

صفحه‌نمایشی با توانایی نمایش 393 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 120 هرتز. میزان روشنایی 800 نیت (شمع در متر‌مربع) سبب شده تا در شرایط نوری متنوع، وضوح تصویر بسیار خوبی را از این صفحه‌نمایش با‌کیفیت شاهد باشید. سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن 108 مگاپیگسل از نوع عریض در کنار سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو و سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان‌رده قدرتمند را تشکیل می‌دهند. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی بسیار مناسب 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های میان‌رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 778G 5G این گوشی هوشمند را همراهی می‌کند. حضور چنین پردازنده‌ای سبب خواهد شد تا عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی و برنامه‌های کاربردی محبوب شاهد باشید. باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع با توان 25 وات، از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند میان‌رده هستند. لازم به ذکر است که درون جعبه این گوشی خبری از آداپتور شارژر نیست و باید آن را به‌عنوان وسیله جانبی خریداری کنید.

ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی

  • قیمت: 9 میلیون تومان

Redmi Note 10 Pro Max از دیگر گوشی‌های ارزشمند شیائومی است که نسبت به قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین اجرای خوب و نسبتا ایده‌آلی داشته باشد. به‌خصوص که باید اشاره کرد Redmi Note 10 Pro Max دارای نمایشگر Super AMOLED و حداکثر نرخ نوسازی‌ ۱۲۰ هرتز است. درکنار وجود فناوری پشتیبانی از HDR10 می‌تواند تصاویر با کیفیتی را به نمایش بگذارد.

همچنین گوشی Redmi Note 10 Pro Max از پردازنده‌ی Snapdragon 732G کوالکام بهره میبرد. در بخش CPU هم ۲ هسته با قدرت ۲.۳ گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته با 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver داریم که عملکرد خوبی دارند. Redmi Note 10 Pro Max یک گوشی قدرتمند اقتصادی با برچسب قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان است که امکاناتی فراتر از قیمت خود را ارائه می‌کند و انتخاب خوبی برای گیمر‌ها محسوب میشود. گوشی ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی در قالب نسخه‌های ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی و ۶ تا ۸ گیگابایت رم در حال فروش هستند.

نوا 9 SE هواوی

  • قیمت: 11 میلیون تومان
نوا 9 SE هواوی بهترین گوشی گیمینگ بازه 11 میلیون تومان

Nova 9 SE  در رده‌ قیمت حدود ۷ تا 11 میلیون تومان موجود است. وقتی با نام هواوی مواجه می‌شویم، می‌دانیم که دیگر خبری از سرویس‌های گوگول نخواهد بود. مسئله‌ای که شاید برای خیلی‌ها یک معضل جدی محسوب شود و نتوانند با آن کنار بیایند. هرچند که باید اشاره کرد که هواوی تدابیر نسبتا موثری را برای کم رنگ شدن این مسئله لحاظ کرده است تا کاربران دچار مشکلاتی کمتری در این زمینه شوند.

گوشی Nova 9 SE از پردازنده‌ی Snapdragon 680 کوالکام استفاده می‌کند. همچنین از چهار هسته‌ی پر قدرت Cortex-A73 در فرکانس بیشینه‌ی۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم مصرف Cortex-A53 در فرکانس بیشینه‌ی ۱٫۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. درنهایت باید گفت که Nova 9 SE با حداکثر حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ و ۸ گیگابایت رم، جزو گوشی‌های بهینه‌ای است که می‌تواند اجرای مناسب و با کیفیتی را حتی در اجرای بعضی از بازی سنگین داشته باشد.

شیائومی 11T

  • قیمت: 12 میلیون تومان
بهترین گوشی گیمینگ بازه 12 میلیون تومان

اگر بخواهیم نگاهی به بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی در حدود 10 تا 12 میلیون تومان بیندازیم. Xiaomi 11T به‌راحتی می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب به حساب آید. گوشی شیائومی 11T با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز و توانایی بالایی که در سخت‌افزار خود دارد، به خوبی از پس اجرای بازی‌ها با 60 fps بر می‌آید. حتی بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile را تا نرخ فریم 90 نیز اجرا می‌کند. علاوه‌بر این، 11T از فناوری HDR10+ پیشتیبانی می‌کند و یک میلیارد رنگ را در نمایشگر ۶.۶۷ اینچی خود به تصویر می‌کشد.

در زمینه‌ی سخت‌افزار، شیائومی از پردازنده‌ی Dimensity 1200 مدیاتک برای 11T استفاده کرده است که بسیار قدرتمند عمل می‌کند. این گوشی از ۱ هسته ۳.۰ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۳ هسته ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A55 بهره میبرد که به خوبی بر قدرتمندی آن در زمینه‌ی CPU دلالت میکنند.

اگر قصد خرید یک گوشی قدرتمند اقتصادی دارید، 11T با حداکثر 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 8 گیگابایت رم، می‌تواند جزو گزینه‌های خوب شما باشد. در ادامه اگر بودجه‌ی خود را در حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان افزایش دهیم. نسخه‌ی پرو گوشی 11T نیز با امکاناتی مانند یک پردازنده‌ی Snapdragon 888 و قابلیت شارژ با توان ۱۲۰ وات، به همراه یک شارژ و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دیگر، می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آلی برای گیمر‌ها محسوب شود. 11T Pro شیائومی نیز با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت رم قابل خرید است.

پوکو F4 شیائومی

  • قیمت: 12 میلیون تومان

بازه قیمتی Poco F4 در حدود قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است. اگر پیش از این، آوازه‌ی گوشی Poco F3 را شنیده‌اید، Poco F4 هم توانسته تا ویژگی اقتصادی بودن، که مهم‌ترین میراث این سری از گوشی‌های Poco است را ادامه دهد.  Poco F4 در اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد خوبی دارد و می‌تواند نرخ فریم پایداری را در بسیاری از بازی‌های سنگین ارائه کند.

گوشی Poco F4 دارای پردازنده‌ی Snapdragon 870 کوالکام است که درکنار ۱ هسته ۳.۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 585 به همراه ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 585 سخت‌افزار قدرتمندی را در این رده قیمت شاهد هستیم. همچنین Poco F4 دارای استاندارد‌های HDR10+ است و درکنار فناوری AMOLED از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر خود نیز بهره می‌برد. Poco F3 یک موبایل قدرتمند اقتصادی در رده محصولات گوشی‌های گیمینگ است که می‌تواند عمکلرد خوبی در اجرای بازی‌های روز داشته باشد.

گلکسی A52s سامسونگ 5G

  • قیمت:‌ 10 میلیون تومان
بهترین گوشی گیمینگ بازه 10 میلیون تومان

Galaxy A52s 5G از نمایشگر Super AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد و در قالب نسخه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم به فروش میرسد. Galaxy A52s 5G از پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 778G کوالکام استفاده میکند. در زمینه‌ی CPU نیز با استفاده از ۱ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۱.۹۰ گیگاهرتز Cortex-A55 می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد. درنهایت باید گفت که Galaxy A52s 5G یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی گیمینگ شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. که می‌توانید در بازه‌ی قیمت ۹ تا حدود 12 میلیون تومان در مدل‌های مختلف خریداری کنید.

Y9a هواوی

  • قیمت:‌ 7 میلیون تومان

هواوی از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی تولید بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی، در طی سال‌ها فعالیت‌های بسیار قابل توجهی داشته است. Huawei Y9a یکی از محصولات میان‌رده‌ی خوب است که باتوجه‌به قیمت 6 تا 7 میلیون تومانی خود، می‌تواند در اجرای بازی‌های نسبتا سنگین عملکرد مناسبی را ارائه کند. همچنین به‌لطف مکانیزم پاپ‌آپ که دوربین سلفی را در دل دستگاه قرار می‌دهد تا تنها در مواقع استفاده خارج شود، شاهد صفحه نمایشی یک دست و فاقد بریدگی هستیم که به‌طور منحصر‌به‌فرد می‌تواند در تجربه‌ی گیمینگ کاربران بسیار تأثیرگذار واقع شود.

Huawei Y9a از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio G80 مدیاتک استفاده میکند که با ۲ هسته‌ی قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۰ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز به‌عنوان CPU درکنار ماژول ۲ هسته‌ای و ۹۵۰ مگاهرتزی Mali-G52 به‌عنوان GPU ترکیب شده‌اند. شاید Y9a نتواند عملکرد بی‌نقصی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد. اما در رده‌ی قیمتی خود یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می آید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

1 Comment
  1. […] بیشتر بخوانید: بهترین گوشی گیمینگ تا بازه 15 میلیون تومان […]