گوشی رفرش شده بخریم یا نخریم؟

1

احتمالا اصطلاح Refurbished به گوشتان خورده است. این گوشی‌ها که در همه کشورها قیمت خیلی پایین‌تری در بازار دارند، به دلیل تحریم کشورمان و نبود نمایندگی معتبر برند‌های معروفی موبایل مثل سامسونگ و اپل گاها به صورت مسافرتی به کشور آورده می‌شوند و با قیمت اصلی به فروش می‌رسند! اما تفاوت گوشی‌های ریفربیشد یا رفرش شده با گوشی‌های معمولی چیست و چرا قیمت آن‌ها باید پایینتر از نرخ گوشی گوشی‌های دیگر باشد؟

گوشی رفرش شده (Refurbished) چیست؟

گوشی رفرش شده (Refurbished) چیست؟

همه جایزالخطا هستند و حتی بهترین گوشی‌ها در بهترین کمپانی‌های تولید موبایل نیز گاهی دچار مشکل می‌شوند و گوشی‌ای را می‌سازند که تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کننده متوجه مشکل آن نخواهند شد! در چنین شرایطی بعد از فعال شدن گوشی و مشخص شدن مشکل آن توسط مشتری، میتوان آن را به نمایندگی تحویل داد و نمایندگی کمپانی‌ها موظف‌اند یک گوشی آکبند دیگر به مشتری بدهند.

گوشی‌های برگشت داده شده عموما تعدادشان به صورتیست که چشم پوشی از آن‌ها سخت است پس با تعمیر توسط خود کمپانی و با بهترین دستگاه‌ها به قیمت خیلی پایینتر دوباره به بازار عرضه می‌شوند.

راه تشخیص گوشی رفرش شده یا ریفربیشد چیست؟

در گوشی‌های iOS

راه تشخیص ریفربیشد بودن در گوشی‌های اپل خیلی ساده‌ست! و نیاز به دانلود اپلیکشین خاصی ندارد. شما میتوانید از طریق settings > General < About < Model Number را چک کنید. اگر شماره مدل گوشی با حرف F یا N شروع شده بود یعنی گوشی ریفربیشد و اگر با حرف M شروع شده بود، گوشی از اول سالم و توسط کارخانه تعمیر نشده است. 

راه تشخیص گوشی رفرش شده یا ریفربیشد در آیفون چیست؟

در گوشی‌های ANDROID

در گوشی‌های اندروید با دانلود اپلیکیشن phone info از پلی‌استور و انتخاب گزینه Refurbished Check از منوی دسترسی، همه اطلاعات لازم به دست خواهد آمد.

راه تشخیص گوشی رفرش شده یا ریفربیشد در اندروید چیست؟

نتیجه گیری

چیزی که باید بدانیم این است که گوشی‌های Refurbished یا رفرش شده هیچ فرقی با گوشی‌های دیگه ندارند و فقط به این علت که تعمیر شده هستند قیمت پایینتری دارند. اما به این نکته باید توجه کرد که این گوشی‌ها توسط کارخانه مادر و با همان دستگاه‌های پیشرفته تعمیر شدند. پس شکی در سلامت و کیفیت بالای تعمیرات در آنها نیست، همچنین جز روش‌هایی که گفته شد با روش دیگری قابل تشخیص نیستند. 

مراقب کلاهبرداران باشید!

در صورت تمایل شما به خرید، پیشنهاد تانک، خرید مستقیم گوشی‌های رفرش شده از نمایندگی کمپانی‌هاست. اما متاسفانه به دلیل تحریم ایران و نبود نمایندگی معتبر برندهایی مانند سامسونگ، اپل، شیائومی و… برخی فروشندگان سودجو گوشی‌هایی که توسط افراد مختلف تعمیر می‌شوند را به اسم رفرش شده کارخانه‌ای بفروش می‌رسانند که خرید آن‌ها بسیار پر ریسک است. به همین علت خرید این گوشی‌ها فقط از نمایندگی‌‌های معتبر خارج از کشور توصیه می‌شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

1 Comment
  1. Natisha says

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this excellent blog!
    I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed
    to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this website with my Facebook group.

    Talk soon!

    My web page :: تعمیر آیفون اپل