آیفون 15 پرو مکس شگفت انگیزتر از قبل به میدان آمد

2

بالاخره سری آیفون 15 معرفی شد. در این سری شاهد گران ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین عضو خانواده اپل، آیفون 15 پرو مکس هستیم. این محصول علاوه بر درگاه USB-C از دکمه جدید اکشن استفاده میکند و دارای تراشه قدرتمند A17 پرو میباشد. معرفی پدیده جدید و شگفتی آور اپل را در تانک ببینید.

طراحی آیفون 15 پرو مکس

طراحی آیفون 15 پرو مکس

طبق روال قبل آیفون 15 پرو مکس از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی نسبت به نسل های قبلی خود نداشته است. از مهم‌ترین تفاوت های آن میتوان به استفاده از فریم تیتانیومی گرید 5 به جای فریم استیل اشاره کرد. این دستگاه چهار نسخه خواهد داشت که شامل تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی (Natural) است.

به‌علاوه، iPhone 15 Pro Max حالا دیگر فاقد سوئیچ Mute است و در عوض از دکمه اکشن استفاده می‌کند که شبیه به اپل واچ اولترا است. این دکمه را می‌توانید برای انجام کارهای مختلفی مثل بازکردن اپ دوربین، فعال‌سازی میانبرها، نوشتن یادداشت صوتی و غیره استفاده کنید. آیفون 15 پرو مکس همچنین از درگاه USB-C برخوردار است تا بتواند انتقال داده را با کابل USB 3 با حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انجام دهد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش آیفون 15 پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس نمایشگری غول‌پیکر با اندازه 6.7 اینچی دارد که از نوع Super Retina XDR با فناوری پروموشن یا همان نرخ نوسازی 120 هرتزی LTPO است. این پرچمدار اپل دیگر آن سنگینی آیفون 14 پرو مکس را ندارد و حالا وزن کمتری دارد و همچنین حاشیه‌های کمتری هم در اطراف نمایشگر به چشم می‌خورد.

دوربین آیفون 15 پرو مکس

دوربین آیفون 15 پرو مکس

در بخش دوربین، اپل می‌گوید آیفون 15 پرو مکس دوربینی دارد که دارای هفت لنز است. این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده میکند که عملکرد بهتری در نور کم دارد. این دوربین حالا افزون‌بر ProRAW از تصاویر فول رزولوشن HEIF پشتیبانی میکند و میتوانید با آن به‌صورت دلخواه تصاویر 24، 28 و 35 میلی‌متری تهیه کنید.

لنز تله‌فوتو در گوشی آیفون 15 پرو مکس در فاصله کانونی 120 میلی‌متری از زوم اپتیکال 5 برابری برخوردار است. این لنز که در واقع از نوع پریسکوپ محسوب می‌شود، با طراحی Tetra Prism معرفی شد. لرزشگیر اپتیکال در این دوربین با حرکت در سه جهت بهبود یافته و این اتفاق، اتفاقی تازه است که برای اولین‌بار در یک گوشی هوشمند رخ داده است.

دوربین فوق‌عریض هم میتواند تصویربرداری ماکرو و عکاسی 13 میلی‌متری داشته باشد. فیلم‌ها و ویدیوهای دوربین آیفون 15 پرو مکس به‌طور مستقیم در مک یا حافظه‌های جانبی قابل ذخیره‌سازی است. حالت ProRes هم حالا می‌تواند تا 4K با نرخ 60 فریم بالا برود.

دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس همچنین میتواند برای هدست اپل ویژن پرو فیلم‌برداری Spatial یا «فضایی» انجام دهد. برای انجام این کار به‌صورت مشترک از دوربین‌های فوق‌عریض و اصلی استفاده میشود تا ویدیوهای سه‌بعدی ثبت شود. این ویژگی قرار است اندکی پس از عرضه در دسترس کاربران قرار بگیرد.

باتری آیفون ۱۵ پرو مکس

باتری آیفون ۱۵ پرو مکس | iPhone 15 Pro

اپل هنوز اطلاعات خاصی درباره باتری آیفون ۱۵ پرو مکس اعلام نکرده است، اما می‌گوید ۱۰۰ درصد کبالت آن از مواد بازیافتی تولید شدند. انتظار میرود که این باتری به‌خاطر همراه‌شدن با تراشه 3 نانومتری A17 پرو شارژدهی بهتری داشته باشد، اما باید دید و منتظر تست‌های پس از عرضه آن ماند.

پردازنده آیفون 15 پرو مکس

پردازنده آیفون 15 پرو مکس | iPhone 15 Pro Max

گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل برای اولین‌بار از تراشه A17 پرو استفاده میکند که با فرایند تولید 3 نانومتری ساخته شده است. این فرایند تولید اجازه می‌دهد ترانزیستورهای بیشتری درون تراشه قرار بگیرد و هرچه تعداد ترانزیستورها بیشتر باشد، قدرت تراشه بالاتر است.

اپل ادعا میکند این تراشه سریع‌ترین تراشه در میان تمام گوشی‌های هوشمند است و حتی می‌تواند با برخی از کامپیوترهای قدرتمند رقابت کند. پردازنده مرکزی (CPU) در A17 پرو با 6 هسته 10 درصد سرعت باعث سرعت بیشتر آیفون 15 پرو مکس میشود و پردازشگر گرافیکی (GPU) هم 20 درصد سرعت بالاتری پیدا کرده و میتواند سایه‌زنی مش و رهگیری پرتو را بهتر انجام دهد.

این تراشه از 16 هسته موتور عصبی استفاده میکند که دو برابر سریع‌تر است و می‌تواند امور مربوط به یادگیری ماشینی مثل تصحیح خودکار نوشته‌ها یا تشخیص سوژه از تصاویر را با سرعت بالاتری انجام دهد. اپل می‌گوید این تراشه حالا می‌تواند تا 35 تریلیون عملیات در هر ثانیه انجام دهد. در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل همچنین نسل دوم تراشه Ultra Wideband را داریم که به این دستگاه، این امکان را میدهد که در مسافتی سه برابر بیشتر از قبل با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند. این دستگاه به وای‌فای 6E نیز مجهز است.

اپل آیفون 15 پرو مکس اکنون می‌تواند با سرویسی موسوم به Roadside Assistance از ارتباطات ماهواره‌ای برای دریافت کمک در جاده استفاده کند. این سرویس در کنار ارتباط اورژانسی که در نسل قبلی عرضه شده بود، به مدت دو سال برای خریداران آیفون 15 پرو مکس رایگان خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه

آیفون ۱۵ پرو مکس در مدل پایه با 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1199 دلار روانه بازار می‌شود. این محصول از جمعه همین هفته برای پیش‌خرید در دسترس قرار میگیرد و از 31 شهریور روانه بازار خواهد شد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

2 Comments
  1. […] بیشتر بخوانید: آیفون 15 پرو مکس شگفت انگیزتر از قبل به میدان آمد […]

  2. […] بیشتر بخوانید: آیفون 15 پرو مکس شگفت انگیزتر از قبل به میدان آمد […]