کاربران آیفون چرا از iOS متنفرند؟

1

گوشی های آیفون‌ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار هستند که خوبی خود را همیشه اثبات کردند. اما یکسری رفتارها دارد که حتی کاربران طولانی مدت خود را نیز آزار میدهد. همانطور که میدانید سیستم عامل گوشی های آیفون، iOS است و این سیستم عامل به این جهت ارائه شده که کاربران امنیت بیشتری حس کنند. طراحی تمیز و تجربه کاربری روان از دیگر اهداف این سیستم عامل است. ولی در عین خوبی هایی که دارد یکسری ویژگی های منفی و آزاردهنده نیز دارد که گاهی کاربرانش را اذیت میکند. در ادامه به تک تک این موارد خواهیم پرداخت و آنها را بررسی خواهیم کرد، پس با تانک همراه باشید.

کتابخانه برنامه قابل تنظیم نیست

کتابخانه برنامه در آیفون قابل تنظیم نیست

اپل کتابخانه App را در کنار iOS 14 معرفی کرد تا صفحه اصلی را کمی شلوغ تر کند و کاربران آیفون را راحت‌تر پیدا کند. این کار را با سازماندهی خودکار برنامه ها در دسته ها انجام میدهد و به شما این امکان را میدهد که آنها را در یک لیست حروف الفبا جستجو کنید. گنجاندن این ویژگی بدون شک یک تصمیم عالی از سوی اپل بود، اما فقط یک مشکل ریز وجود دارد. آن هم عدم توانایی سفارشی سازی کتابخانه است. برخلاف صفحه اصلی، نمی‌توانید دسته‌ها را دوباره مرتب کنید، حذف کنید یا نام آن‌ها را تغییر دهید. عدم سفارشی‌سازی تنها یکی از چندین دلایل تنفر کاربران نسبت به اپل است و با توجه به اهمیت سفارشی‌سازی برای بسیاری از مردم، درک دلیل آن کار سختی نیست. از آنجایی که قرار است کتابخانه برنامه یک پیشرفت باشد، ناامیدکننده است که اجازه سفارشی‌سازی را به کاربرانش نمیدهد.

نبود قابلیت اشتراک گذاری برنامه

عدم وجود قابلیت اشتراک گذاری برای کاربران آیفون

چرا iOS قابلیت اشتراک گذاری برنامه را ندارد؟ این چندان جالب نیست که هنوز راهی برای اشراک گذاری برنامه ها بین آیفون ها وجود ندارد. اما در اندروید شما میبینید که با استفاده از Nearby Share یا نصب یک برنامه شخص ثالث از فروشگاه Play به راحتی میتوانید برنامه ها و فایل های خود را منتقل کنید. بنابراین، میتوان گفت iOS در اینجا خیلی رضایت بخش عمل نکرده. اگر شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید، نمیتوانید یک برنامه را انتقال دهید. پس راهی که میماند این است که خودتان آن را دانلود کنید. نبود این ویژگی در اپل باعث میشود که زمان و هزینه بیشتری برای دریافت یک برنامه صرف کنید که چندان خوشایند نیست. بنابراین، واقعا امیدواریم که اپل هرچه زودتر امکان به اشتراک گذاری برنامه را به iOS اضافه کند.

پاک کردن مرکز اطلاع رسانی

مرکز اعلان‌های iOS به دلایل مختلفی می‌تواند دردسرساز باشد. اگر همه اعلان‌ها را پاک می‌کنید، باید روی X و سپس Clear ضربه بزنید. بهتر است به جای دو ضربه، با یک ضربه از شر اعلان ها خلاص شوید. سپس، مشکل ظاهر شدن اعلان ها در بالای مرکز اطلاع رسانی وجود دارد. وقتی این اتفاق می‌افتد، باید آنها را به‌صورت جداگانه پاک کنید، زیرا دکمه X وجود ندارد تا با یک ضربه آن‌ها را حذف کنید. اگر چندین نوتیفیکیشن بالای مرکز اعلان داشته باشید، به ویژه خسته کننده است.

تغییر آهنگ زنگ گوشی برای کاربران آیفون دشوار است

تغییر آهنگ زنگ گوشی برای کاربران آیفون دشوار است

انجام برخی کارها در iOS در مقایسه با اندروید کمی دشوارتر است، مانند سفارشی کردن یک آهنگ برای زنگ گوشی. در صورتی که این کار باید به راحتی برای کاربران انجام شود. با وجود تمام مراحل مورد نیاز برای تنظیم آهنگ زنگ گوشی در iOS ، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم ترجیح دهند که از آهنگ پیشفرض آیفون استفاده کنند. جدای از آن، خرید از فروشگاه iTunes  جایگزین بسیار ساده‌تری برای تغییر آهنگ زنگ گوشی است.

اتصال خودکار وای فای و بلوتوث

اتصال خودکار وای فای و بلوتوث  در گوشی های آیفون

به طور معمول روشن بودن وای فای و بلوتوث باعث میشوند که شارژ باتری شما سریع تر تخلیه شود. بنابراین طبیعتاً میخواهید آنها را در مواقعی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید. اما متأسفانه، در iOS، امکان خاموش کردن آنها وجود ندارد. هنگامی که آنها را از مرکز کنترل جدا می کنید، روز بعد یا زمانی که آیفون خود را مجددا راه اندازی می کنید یا حالت هواپیما را غیرفعال میکنید، دوباره به طور خودکار وصل می شوند. اگر اغلب از Wi-Fi و بلوتوث استفاده نمیکنید، می توانید پس از استفاده از تنظیمات، آنها را غیرفعال کنید. با این حال، اگر اغلب آنها را روشن می کنید، غیرفعال کردن آنها از مرکز کنترل بهتر از انجام این کار در تنظیمات است. اما متاسفانه در حال حاضر این مورد در دسترس نیست.

کاربران آیفون نمیتوانند چندین برنامه را همزمان ببندند

کاربران آیفون نمیتوانند چندین برنامه را همزمان ببندند

متاسفانه استفاده از یک دکمه برای خارج شدن از تمام برنامه های پس زمینه در iOS وجود ندارد. درعوض، باید با کشیدن انگشت به سمت بالا برای بستن تک تک برنامه‌ها اقدام کنید. تصور کنید برنامه‌های متعددی در پس‌زمینه درحال اجرا هستند و با مشکل بستن آنها به‌صورت جداگانه مواجه می‌شوید. اما مطمئناً استفاده از یک دکمه برای بستن تمام برنامه های درحال اجرا بسیار راحت تر از یکی یکی بستن آنهاست.

شماره گیر برای تماس

این شرایط را تصور کنید که: شما در حال تایپ یک عدد در صفحه کلید آیفون خود هستید و متوجه می شوید که در جایی اشتباه کرده اید. چه کار میکنید؟ تنها راهی که دارید این است که از اول شماره را وارد کنید. دلیلش هم این است که شما امکان ویرایش در این زمان را ندارید بنابراین باید مجددا شماره گیری کنید.

محدودیت برنامه ماشین حساب

اپلیکیشن Calculator در iOS محدودیت های زیادی دارد. به عنوان مثال، شما نمی توانید اعداد را ویرایش یا حذف کنید، همچنین پس از تایپ یک رقم و زدن کلید ماشین حساب، آن عدد پاک میشود و دیگر نمی توانید آن را ببینید. در نتیجه نمیتوانید تشخیص دهید که آیا عددی را اشتباه وارد کردید یا خیر. از دیگر محدودیت‌ها عبارت است از: از دست دادن ویژگی تبدیل و ثبت سابقه، که همه آنها ممکن است باعث شود شما ترجیح دهید از یک برنامه ماشین حساب شخص ثالث به جای ماشین حساب خود آیفون استفاده کنید.

استفاده از iOS ممکن است در مواقعی برای کاربران آیفون خسته کننده باشد

استفاده از iOS ممکن است در مواقعی برای کاربران آیفون خسته کننده باشد

اگر چه iOS از نظر ظاهر و امنیت عالی است، اما محدودیت‌هایی که در بالا هم به آنها اشاره کردیم ممکن است کاربران آیفون را به اندازه کافی ناامید کند تا به فکر تغییر به دستگاه‌های اندرویدی باشند. اینکه چگونه این ویژگی‌های نرم‌افزاری تجربه iOS را خراب می‌کنند باعث می‌شود به فکر کنید که چرا اپل هنوز برخی از ویژگی‌های ساده و کاربردی را اضافه نکرده است. اما از کجا معلوم؟ ممکن است اپل در نهایت تصمیم به ایجاد یکسری تغییرات بگیرد، اما تا آن موقع، کاربران آیفون باید با این مشکلات سازش کنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

1 Comment
  1. […] همچنین بخوانید: کاربران آیفون چرا از IOS متنفرند؟ […]