نحوه تشخیص برنامه های جعلی ChatGPT در اپ استور

0

اگر قصد دارید از  ChatGPT در گوشی آیفون خود استفاده کنید حتما مراقب مجرمان سایبری باشید. آنها نسخه های جعلی زیادی برای کلاهبرداری از کاربران بیگناه مانند شما منتشر میکنند. اگر تا به حال برای نصب برنامه ChatGPT به اپ استور مراجعه کرده باشید میبینید که برنامه های متعددی وجود دارند که هرکدام ادعا دارند نسخه رسمی و اصلی هستند. اما چطور میشود برنامه های جعلی ChatGPT را در اپ استور تشخیص داد؟ با تانک همراه باشید.

آیا ChatGPT یک برنامه رسمی iOS دارد؟

آیا ChatGPT یک برنامه رسمی iOS دارد؟

کاربران آیفون برای استفاده از نسخه اصلی و رسمی، به OpenAI نیاز دارند. OpenAI یک برنامه رسمی ChatGPT را راه اندازی کرد که می تواند مستقیماً از اپ استور نصب شود. هر برنامه ای غیر از برنامه رسمی OpenAI که ادعا میکند برنامه رسمی ” ” ChatGPT است باید با احتیاط رفتار شود. مجرمان سایبری همیشه به دنبال ساده ترین فرصت برای هدف قرار دادن گروه بزرگی از کاربران، به منظور کلاهبرداری از آنها هستند. در نتیجه، نسخه‌های جعلی برنامه ChatGPT در اپ استور منتشر میکنند تا کاربران ناآگاه را برای دانلود آن فریب دهند. به غیر از برنامه رسمی، روش دیگری برای استفاده از ChatGPT در آیفون شما وجود دارد. شما می توانید این کار را به راحتی از طریق سایت رسمی  Safari یا هر مرورگر دیگری در دستگاه iOS خود انجام دهید.

چگونه می توان برنامه های جعلی ChatGPT را در اپ استور تشخیص داد؟

چگونه می توان برنامه های جعلی ChatGPT را در اپ استور تشخیص داد؟

همیشه هنگام دانلود یک برنامه از اپ استور باید احتیاط لازم را به خرج دهید و بررسی کنید که آیا نسخه قانونی ChatGPT است یا خیر. در اینجا چند راه برای شناسایی برنامه جعلی ChatGPT در اپ استور برای شما آورده شده است.

نام توسعه دهنده را بررسی کنید

مطمئن ترین راه برای شناسایی یک برنامه جعلی، بررسی نام توسعه دهنده آن است. همانطور که قبلا گفته شد، یک برنامه رسمی ChatGPT توسط OpenAI برای iOS معرفی شده است. بنابراین، اگر برنامه دیگری پیدا کردید که ادعا می‌کند برنامه رسمی ChatGPT است اما نام توسعه‌دهنده متفاوتی دارد، مطمئناً یک نسخه تقلبی است. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد آنها،  نمایه توسعه‌دهنده را در اپ استور بررسی کنید.

به دنبال نظرات برنامه بگردید

قدم دومی که باید بردارید این است که نظرات برنامه ای را که میخواهید دانلود کنید بررسی کنید. برای شناسایی سریع یک برنامه جعلی در اپ استور، همیشه باید به بخش بررسی ها مراجعه کنید و ببینید سایر کاربران چه فکر می کنند. اگر یک سری بررسی های منفی وجود داشته باشد، ممکن است نشانه ای از مشکل دار بودن برنامه باشد. همچنین مهم است که دقت کنید بررسی‌ها توسط کاربران واقعی است یا خیر، زیرا بررسی‌های جعلی می‌تواند فریبنده باشد. این یک تاکتیک است که به عنوان کشاورزی کلیک شناخته می شود.

بررسی مجوزهای برنامه

یکی دیگر از راه های قابل اعتماد برای شناسایی یک برنامه جعلی در اپ استور، بررسی دقیق مجوزهای آن است. اگر برنامه ای بیش از آنچه لازم است درخواست کند، می تواند نشانه غیر قانونی بودن آن باشد. به عنوان مثال، یک برنامه ماشین حساب ساده که برای مخاطبین شما اجازه می خواهد مشکوک است. به طور مشابه، چرا ممکن است یک برنامه ChatGPT نیاز به دسترسی به دفترچه آدرس شما داشته باشد؟ قبل از دانلود، بررسی کنید که آیا برنامه واقعاً نیاز به دسترسی به مخاطبین، داده‌های مکان یا سایر داده‌های حساس شما دارد یا خیر.

لوگو و خطاهای گرامری را برای تشخیص برنامه های جعلی ChatGPT بررسی کنید

بررسی لوگو، گرافیک و توضیحات سرویس نیز مهم است، زیرا برنامه های جعلی اغلب از لوگوهای قدیمی، گرافیک های بی کیفیت و دارای خطاهای گرامری در توضیحات استفاده می کنند. اگر متوجه هر گونه اختلاف در این زمینه‌ها شدید، احتمالاً با نسخه جعلی ChatGPT سر و کار دارید.

تعداد دانلودها را بررسی کنید

همچنین می‌توانید با بررسی تعداد دانلودهای یک برنامه، از آن برنامه مطمئن شوید. به طور کلی، برنامه هایی که تعداد زیادی بارگیری دارند، قابل اعتمادتر هستند زیرا توسط سایر کاربران تأیید و آزمایش شده اند. برنامه‌های چت بات جعلی معمولاً تعداد دانلود کمتری نسبت به برنامه‌های قانونی دارند، بنابراین این ممکن است نشانگر دیگری باشد که نشان می‌دهد شما با چیزی تقلبی سر و کار دارید.

تأیید اعتبار و نسخه های برنامه

همیشه اطمینان حاصل کنید که برنامه ای که دانلود می کنید آخرین نسخه است و به طور مرتب توسط توسعه دهنده آن بروز میشود. برنامه های جعلی اغلب برای مدت طولانی بدون تغییر باقی می مانند، که می تواند نشانه ای از اشتباه بودن چیزی باشد. در نهایت، قبل از دانلود هر چیزی، به خصوص برنامه های مربوط به چت بات ها و هوش مصنوعی، باید صحت و امنیت آن را دوباره بررسی کنید.

از برنامه های جعلی ChatGPT در امان بمانید

برنامه‌های جعلی ChatGPT می‌توانند با دانلود کدهای مخرب، ردیابی فعالیت های شما و جمع‌آوری داده‌های خصوصی، امنیت دستگاه شما را به خطر بیندازند. مهم است که از چنین برنامه های جعلی در اپ استور اپل مطلع باشید. زیرا ممکن است حاوی بدافزار یا نرم افزارهای جاسوسی باشند که می تواند به دستگاه شما ضربه برساند و حتی در دراز مدت به حریم خصوصی شما آسیب برساند. خوشبختانه، رعایت برخی اقدامات احتیاطی هنگام دانلود یک برنامه میتواند به شما کمک کند از خطرات احتمالی مرتبط با برنامه های مخرب جلوگیری کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.