بهترین گوشی های هوشمند تا بازه ۲۰ میلیون تومان

1

در سال‌های اخیر، تنوع گوشی های هوشمند با ابعاد و کارایی‌های مختلف افزایش یافته است. این تنوع باعث سخت شدن انتخاب، برای افرادی شده که قصد خرید گوشی هوشمند جدید یا تعویض گوشی فعلی خود را دارند. در این مقاله، قصد داریم راهنمای خرید گوشی های بازه 20 میلیون تومان را ارائه دهیم. محصولات موجود در این رده قیمتی باید دارای امکانات گسترده باشند و در جنبه‌های مختلف بتوانند نیازهای کاربران را برآورده کنند. برای مثال، از یک گوشی هوشمند با قیمت ۲۰ میلیون تومان انتظار داریم که قادر به اجرای اکثر بازی‌های اندرویدی با کیفیت بالا باشد، دوربین‌های آن تصاویر و ویدئوهای با کیفیت واضحی را ثبت کنند. در ادامه ضمن طراحی ظاهری زیبا و استفاده از متریال با کیفیت در ساختار آن، از ارگونومی مناسبی برخوردار باشد. با تانک همراه باشید تا این گوشی ها را با هم بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی گیمینگ تا بازه 15 میلیون تومان

Samsung Galaxy S21 FE 5G

 Samsung Galaxy S21 FE 5G بهترین گوشی بازه 20 میلیون تومان

سری FE سامسونگ مشخصات فنی مناسب و قدرتمند و البته قیمتی مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به پرچمداران این شرکت دارند. این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد 6.4 اینچ و رزولوشن 1080×2340 پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X اتفاده میکند. اما وقتی قدرت واقعی این صفحه‌نمایش مشخص میشود که نمایش 403 پیکسل در هر اینچ و حداکثر نرخ بروزرسانی 120 هرتز خودنمایی میکند. در قسمت پشتی هم یک سنسور دروبین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو با قابلیت زوم سه برابری اپتیکال و سنسور 12 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) با زاویه دید 123 درجه، سنسور‌های دوربین سه‌گانه سامسونگ Galaxy S21 FE 5G را تشکیل می‌دهند.

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 32 مگاپیکسل از نوع عریض قرار دارد. حضور پردازنده اگزینوس 2100 اختصاصی سامسونگ سبب شده تا سامسونگ Galaxy S21 FE 5G توانایی اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی مویابل و آسفالت 9 را به‌راحتی اجرا کند. از طرفی این پردازنده توانایی پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را هم دارد. باتری با میزان ظرفیت 4500 میلی‌آمپر‌ساعت و شارژر 25 وات مجهز به تکنولوژی شارژ سریع هم از دیگر مشخصاتی است که باعث میشود Galaxy S21 FE در دسته بهترین گوشی های بازه 20 میلیون تومان قرار گیرد.

Samsung Galaxy A33 5G

یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده با‌کیفیت سری A سامسونگ در بین گوشی های بازه 20 میلیون تومان که یک طراحی پرچمدارگونه نیز دارد، سامسونگ Galaxy A33 5G است. صفحه‌نمایش این گوشی دارای ابعاد 6.4 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد میباشد که توانایی نمایش 411 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد. سنسور دروبین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع عریض (wide) در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) به‌همراه سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان‌رده را تشکیل می‌دهند.

بریدگی قطره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش هم سنسور دروبین سلفی با رزولوشن 13 مگاپیکسل را در خود جای داده است. در بخش فیلمبرداری هم دوربین اصلی قسمت پشتی این گوشی به لطف رزولوشن 48 مگاپیکسل، توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد که عملکرد بسیار خوبی است. در بخش مشخصات سخت‌افزاری سامسونگ دارای پردازنده اگزینوس 1280 است. به لطف حضور این پردازنده، بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل به راحتی اجرا میشود.

باتری مناسب و قدرتمند با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت در کنار توانایی شارژ با توان 25 وات و مجهز به تکنولوژی شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان‌رده و با‌کیفیت است. لازم به ذکر است که دون جعبه این گوشی خبری از آداپتور شارژر نیست و باید آن را به‌عنوان یک وسیله جانبی خریداری کنید.

Xiaomi Poco X5 Pro 5G

همواره گوشی‌های سری Poco شیائومی گزینه بسیار مناسبی برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده بود و هست. یکی از گوشی‌های میان‌رده این شرکت شیائومی Poco X5 Pro 5G است. صفحه‌نمایش 6.67 اینچی این گوشی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد، نرخ بروزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 900 نیت (nits) چیزی برای شما در ارائه کیفیت کم نمی‌گذارد و حتی توانایی رقابت با گوشی‌های گران‌قیمت‌تر از خودش را هم دارد.

یک سنسور دوربین عریض با رزولوشن 108 با عملکرد بسیار خوب در عکاسی و فیلمبرداری در کنار سنسور 8 مگاپیکسل فوق عریض (ultrawide) و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل قرار دارد. حضور پردازنده اسنپدراگون 778G 5G باعث اجرای بازی‌‌های سنگین و نرم‌افزار‌های کاربردی با عملکردی بسیار قابل قبول است. باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 67 وات دلیلی است تا زمان کمی را صرف شارژ صفر تا صد درصدی باتری بکنید. در مجموع باید بگوییم که شیائومی Poco X5 Pro 5G به‌عنوان یک گوشی میان‌رده از صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت، سنسور دوربین عریض قدرتمند، پردازنده و باتری مناسب بسیار رضایتمند است.

Xiaomi Mi 11 Lite

گوشی موبایل Mi 11 Lite شیائومی یکی دیگر از بهترین گوشی های بازه 20 میلیون تومان است که همچنین جزو یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار نیز است که با امکانات بسیار و با فناوری NFC روانه بازار شد. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن از شیشه است که البته باعث جلوه‌ی زیبای Mi 11 Lite است.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.55 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری AMOLED و تصاویر شفاف و بی‌نظیری با یک میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 402 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 5 است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول،Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی از دیگر مشخصه های این گوشی است. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شد و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی، حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم میتوانید افزایش دهید. دوربین اصلی این مدل سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و فلش Dual-LED dual-tone برخوردار است. سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور 5 مگاپیکسلی لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی Mi 11 Lite را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 16مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی قرار دارد. باتری 4250 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

Motorola Edge 20 Pro

موتورولا در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را از خود نشان داد. یکی از گوشی‌های هوشمند، Edge 20 Pro است که توانایی رقابت با گوشی‌های هوشمند رده بالای موجود در بازار را دارد. این گوشی هوشمند در بازه 20 میلیون تومان قرار دارد و در نمای رو‌به‌رویی دارای صفحه‌نمایش با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع اولد میباشد. صفحه‌نمایشی که توانایی نمایش 385 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 144 هرتزر ا دارد.

با توجه به مشخصات فنی این گوشی، بدون هیچ تعریف اضافی باید گفت که با یکی از قدرتمند‌ترین صفحات‌نمایش گوشی‌های هوشمند رو‌به‌رو هستیم. یک سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن 108 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع پریسکوپ با توانایی زوم 5 برابر اپتیکال و سنسور 16 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) با زاویه دید 119 درجه، سنسور‌های دروبین سه‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش هم سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل را در خود جای داده است. سنسور دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 8K و سنسور دوربین سلفی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K را دارد.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم، موتورولا Edge 20 Pro به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 870 5G مجهز شده است. پردازنده‌ای که در کنار عملکرد بسیار خوب در اجرای بازی‌های سنگین، توانایی پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را هم دارد. باتری با میزان ظرفیت 4500 میلی‌آمپر‌ساعت در کنار شارژر 30 وات مجهز به فناوری شارژ سریع، از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند است.

Samsung Galaxy A73

بهترین گوشی بازه 20 میلیون تومان Samsung Galaxy A73

برخی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده دارای مشخصات فنی قدرتمندی هستند که در برخی از موارد چیزی کم از یک پرچمدار ندارند. سامسونگ Galaxy A73 5G هم یکی از این گوشی‌های هوشمند میان‌رده با‌کیفیت موجود در بازار است. در نمای رو‌به‌رویی این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد‌ پلاس قرار دارد. صفحه‌نمایشی با توانایی نمایش 393 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 120 هرتز. میزان روشنایی 800 نیت در شرایط نوری متنوع، وضوح تصویر بسیار خوبی را از این صفحه‌نمایش با‌کیفیت نمایش میدهد.

سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن 108 مگاپیگسل از نوع عریض در کنار سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو و سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان‌رده قدرتمند را تشکیل می‌دهند. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی بسیار مناسب 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های میان‌رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 778G 5G این گوشی هوشمند را همراهی می‌کند. حضور چنین پردازنده‌ای سبب خواهد شد تا عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی و برنامه‌های کاربردی محبوب شاهد باشید. باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع با توان 25 وات. لازم به ذکر است که درون جعبه این گوشی خبری از آداپتور شارژر نیست و باید آن را به‌عنوان وسیله جانبی خریداری کنید.

Nothing Phone 1

 Nothing Phone 1 بهترین گوشی بازه 20 میلیون

بالاخره شاهد رونمایی گوشی هوشمندی بودیم که به نسبت بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، طراحی متفاوتی داشت. گوشی ناتینگ Phone 1 با استفاده از طراحی متفاوت و البته مشخصات فنی مناسب مورد توجه است، مخصوصاً در کنار گوشی های بازه 20 میلیون تومان. این گوشی دارای صفحه‌نمایش با ابعاد 6.55 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع اولد است. از جمله قابلیت‌های قدرتمند این صفحه‌نمایش، می‌توانیم به نمایش 402 پیکسل در هر اینچ و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز اشاره کنیم. حداکثر روشنایی 700 نیت هم وضوح تصویر بسیار مناسبی را از این صفحه‌نمایش ارائه میکند.

بریدگی دایره‌ای شکل ناچ اینفینیتی O در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش هم، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 16 مگاپیکسل را در خود جای داده است. در قسمت پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض (wide) وجود دارد. در کنار سنسور دوربین 50 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و زاویه دید 114 درجه، سنسور‌های دوربین دو‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل میدهند.

لازم به ذکر است که سنسور دوربین اصلی این گوشی، توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. در بخش مشخصات سخت‌افزاری، پردازنده اسنپدراگون 778G+ 5G دلیلی است تا اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزار‌های کاربردی از لحاظ عملکرد بسیار خوب باشند. باتری با میزان ظرفیت 4500 میلی‌آمپر‌ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 30 وات. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با توان 15 وات و شارژ معکوس با توان 5 وات، از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند جذاب و خاص است.

بیشتر بخوانید: بهترین پاوربانک‌ انکر (Anker) در بازارهای ایران

Leave A Reply

Your email address will not be published.

1 Comment
  1. […] بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هوشمند تا بازه ۲۰ میلیون تومان […]