دراپ‌شیپینگ چیست و چگونه بدون نیاز به سرمایه کسب و کار راه بیاندازیم؟

0

دراپ‌شیپینگ یکی از جدیدترین مدل‌های کسب و کار است که میتوان بدون نیاز به سرمایه و صرف هزینه‌های مختلف مثل انبارداری و نیروی کار به کسب درآمد پرداخت. در این رابطه تانک به‌ همراه عمده‌فروشان و وارد‌کنندگان کالای دیجیتال میتواند به کسانی که علاقه‌مند به فروش در این حوزه اند، کمک کند. برای اطلاع از جزئیات و ویژگی‌های این سرویس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سه دسته از افرادی که در فرآیند دراپ‌شیپینگ تانک بهم متصل هستند، عبارتند از:

  • مشتری
  • فروشگاه خرده فروشی (شما)
  • تامین‌کننده
نحوی استفاده از دراپ‌شیپینگ

نحوی استفاده از دراپ‌شیپینگ

با فعال کردن سرویس دراپ‌شیپینگ در پنل تانک و یا از طریق سایت‌ساز، شما میتوانید هر کالای دیجیتالی که در این سرویس به شما ارائه می‌شود را در سایت یا پنل خود داشته باشید.
همه چیز در این روش با ساخت یک پنل فروشنده و یا از طریق سایت‌ساز تانک محقق می‌شود.
زمانی که مشتری از وبسایت شما کالایی خریداری می‌کند، شما سفارش آن کالا را به تامین‌کننده می‌دهید. سپس با هماهنگی تانک و تامین‌کننده، کالا مورد نظر وارد تانک شده و با بسته‌بندی شخصی‌سازی شده شما، به مشتری ارسال می‌شود.
برای اینکه با این فرآیند بهتر آشنا شوید یک مثال میزنیم؛

فرض کنید شما وبسایت خود را با آدرس yourname.ir در تانک ساخته‌اید و سرویس دراپ‌شیپینگ را نیز فعال کرده‌اید. 

در این سیستم تامین‌کننده قیمت کالا را بدون واسطه در دسترس شما قرار می‌دهد. برای مثال یک هدفون با برند مشخص 600 هزارتومان است و شما این هدفون را در وبسایت خود 970 هزارتومن به فروش می رسانید. اگه هزینه ارسال را 30 هزارتومن در نظر بگیریم، خریدار در مجموع به شما مبلغ 1 میلیون تومان می‌پردازد.

با سفارش شما به تامین کننده و واریز 630 هزارتومان (هزینه کالا + هزینه ارسال) هدفون خریداری شده در تانک با نام فروشگاه شما به مشتری ارسال می‌شود.

در این معامله شما بدون پرداخت هزینه انبارداری، هزینه نیروی کار و بدون متحمل شدن هیچ ضرری، مبلغ 370 هزارتومان سود کرده‌‌اید.

در واقع تنها کاری که باید انجام دهید چک کردن روزانه قیمت کالا و آپدیت آن‌هاست.

tank.ir
ویژگی‌های سیستم دراپ‌شیپینگ
مزایای سیستم دراپ شیپینگ تانک / tank.ir

ویژگی‌های سیستم دراپ‌شیپینگ

خیلی از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند علی‌بابا با استفاده از سیستم دراپ‌شیپینگ علاوه بر ایجاد کسب و کار، باعث افزایش رقابت سالم بین فروشنده‌ها شده‌ اند. تانک نیز با در نظر گرفتن فضای سالم رقابت بین فروشندگان و ایجاد کسب و کار با هزینه بسیار کم، امیدوار است کمکی به حل مشکلات جامعه کرده باشد.

در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، شما به هیچ فضایی برای کار احتیاج ندارید!

هر کجا که هستید میتوانید از طریق یک گوشی هوشمند کالاهای دیجیتال بفروشید. شما نیازی به هیچ فضایی برای انبارداری، ارسال و بسته‌بندی ندارید. همه این کارها به صورت اتوماتیک زیر نظر تانک انجام می‌شود. البته در صورتیکه که مایل باشید میتوانید کالا را مستقیم از تامین‌کننده گرفته و برای مشتری ارسال کنید. اما از آن‌جایی که در این روش، زمان زیادی صرف می‌شود، پیشنهاد ما این است که خدمات ارسال را به تانک بسپارید.

در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، شما هیچگاه ضرر نمی‌کنید!

یکی از مهمترین نکاتی که میتوان در این سیستم بهش اشاره کرد، ریسک بسیار پایین آن است. فرض کنید شما فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، شما هزینه بسیار کمی برای اینکار پرداخت کردید و از طرفی، اگر وبسایت خود را به خوبی مدیریت کنید «گذاشتن قیمت‌های رقابتی، تبلیغات جذب مشتری، ارائه کالاهای متنوع از سیستم دراپ‌شیپینگ و..» همواره سود خواهید کرد. همچنین شما هیچ نگرانی‌ برای کالاهایی که به فروش نرفته‌اند نخواهید داشت، چون هیچ پولی هم بابت آنها پرداخت نکرده‌اید.

در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، شما به سرمایه اولیه نیاز ندارید!

سرمایه اولیه در شروع کار یک فروشگاه کالای دیجیتال بسیار بالا و سرسام آور است. اما یکی دیگر از مزایای مهم این سیستم در تانک این است که میتوانید با کمترین مبلغ از طریق سایت‌ساز تانک، یک وبسایت ویژه کالای دیجیتال خریداری کنید و بدون هیچ سرمایه اولیه‌ای و صرف هزینه‌های مختلف، کالاهای دیجیتال مختلفی را در فروشگاه آنلاین خود موجود و به فروش برسانید.

در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، محدودیتی ندارید!

هر کالای دیجیتالی که فکر کنید؛ از گوشی موبایل تا کابل otg، از پرینتر تا کنسول بازی، همه در این سیستم موجود است. شما نیز محدودیتی در میزان تعداد فروش ندارید و میتوانید در هر زمان هر تعداد کالا را سفارش دهید و نگران موجودی نباشید. کافیه بعد از فعال کردن سیستم دراپ‌شیپینگ از شرکت‌های طرف قرارداد با تانک کالاهایی که دوست دارید را انتخاب کرده و با تعیین قیمت، آن‌ها را به سایت خود اضافه کرده و بفروشید.

در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، مشغله ذهنی نخواهید داشت!

در بیشتر مواقع کالا در زمان ارسال و انبارداری دچار آسیب می‌شود یا در زمان نگهداری، باید مراقب سلامت کالاها و بیمه شدن انبار در مقابل آتش‌سوزی یا دزدی و … باشید. همچنین کامل بودن تنوع محصولات یکی دیگر از مشکلاتی است که بیشتر فروشگاه‌ها به دلیل کمبود سرمایه با آن درگیرند. اما از آنجایی که در هیچ یک از این موارد شما درگیر نیستید، هیچ نگرانی در این باره نخواهید داشت. شما صرفا باید قیمت‌ها را چک کرده و بر اساس آن قیمت‌گذاری می‌کنید.در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، مشغله ذهنی نخواهید داشت!

معایب دراپ‌شیپینگ

معایب دراپ‌شیپینگ
معایب سیستم دراپ شیپینگ که تانک به حل آنها پرداخته است.

شما نمیتوانید برندسازی کنید!

در اکثر سیستم‌های دراپ‌شیپینگ، شما نمیتوانید برندینگی از خود داشته باشید. منظور از برندینگ، ارسال گیفت، ارسال در کارتن مخصوص فروشگاه و کارهای این‌ چنینی است و عموما در سیستم دراپ‌شیپینگ، کالا با بسته‌بندی ثابت و یا پستی ارسال می‌شود. اما ما در تانک این مشکل را حل کرده‌ایم و شما میتوانید بسته‌بندی شخصی سازی شده برای خودتان را در داشته باشید و همراه با کالا هر گیفت و یا ایده برندینگی را اعمال کنید.

ممکن است اعتبار برند خود را از دست بدهید!

شما هیچ وقت کالا را نمی‌بینید و نمی‌دانید دقیقا این کالا به چه صورت برای مشتری ارسال می‌شود. در این بین احتمال دارد کالای شما گم شده یا با کیفیت پایینی ارسال شود. وظیفه ما در تانک دقیقا کنترل تک‌تک این موارد است. ما در تانک به طور دقیق کالا را بررسی می‌کنیم و با بسته بندی صحیح و اصولی آن را برای خریدار از کانال‌های مطمئن ارسال می‌کنیم. همچنین تانک مسئولیت کالای ارسال شده را به عهده خواهد گرفت.

شما برای فروش کالا به انبار تامین‌کننده دسترسی ندارید!

یکی از معایبی که بر سر راه این سیستم است، نداشتن دسترسی لازم برای فروش با تعداد بالاست و این خطا وجود دارد که شما کالایی را بفروش برسانید و بعد متوجه شوید این کالا در انبار موجود نیست و مجبور به عذرخواهی و ارسال با تعداد کمتری شوید. اما در سیستم دراپ‌شیپینگ تانک، تامین‌کننده تعداد هر کالا را برای شما مشخص کرده است و شما از تعدادی که برای هر کالا میتوانید موجود کنید، مطلع هستید. با وصل کردن پنل تانک یا سایتی که از تانک خریداری کرده‌اید به انبار تامین‌کننده، تعداد هر کالا به طور اتوماتیک تنظیم می‌شود. در روش دراپ‌شیپینگ تنها در صورتی شما باید به صورت روزانه تعداد کالا را چک کنید که قصد فروش از طریق سوشال‌مدیا (اینستاگرام، تلگرام، ایتا و..) را داشته باشید. بهینه‌ترین روش برای استفاده از این سیستم، در ابتدا سایت‌ساز تانک و بعد از پنل فروشنده تانک است.

ارسال کالا زمانبر است!

به صورت کلی ارسال کالا در سیستم دراپ‌شیپینگ زمانبر است و این مشکل میتواند در زمان فروش مشکل ایجاد کند. اما ما با همراهی شرکت‌های معتبر ارسال بسته را به سریع‌ترین حالت ممکن رسانده‌ایم و همچنین در قبال هر گونه مفقودی و آسیب پاسخگو خواهیم بود.

6 توصیه مهم برای موفقیت در فروش از طریق دراپ‌شیپینگ تانک

درسته که در فروش از طریق دراپ‌شیپینگ شما هیچ ضرر مالی متحمل نمی‌شوید اما داشتن برنامه دقیق و حساب شده باعث می‌شود سود بهتری نسیبتان شود. پس بهتر است موارد زیر را به صورت جدی بررسی کنید:

6 توصیه مهم برای موفقیت در فروش از طریق دراپ‌شیپینگ تانک
پیش به سوی پیشرفت با سیستم دراپ‌شیپینگ تانک

تمرکز خود را روی دسته‌ای خاص یا برندی خاصی بگذارید.

برای مثال میتوانید فقط روی هدفون کار کنید و یا فقط محصولات یک برند خاص را بفروش برسانید. این امر باعث می‌شود زمان کمتری برای کنترل قیمت صرف کنید و محصولی از دستتان در نرود. همچنین با این روش تمرکز بهتری برای فروش خواهید داشت و سریعتر شناخته خواهید شد.

دنبال محصولاتی با سود معقول باشید.

گاهی بعضی از محصولات قیمت پایه بالایی دارند و اگر شما سود زیادی برای آن‌ها در نظر بگیرید، احتمال فروش نخواهید داشت و یا در صورتیکه محصولی قیمت پایه کمی داشته باشد، رقابت در قیمت‌گذاری سخت‌تر می‌شود. بهترین انتخاب، کالاهایی با سود معقول‌اند.

سعی کنید محصولی را بفروشید که برای مشتری جذاب است.

بعضی محصولات چرخه مصرف بالایی دارند و یا استقبال از آن کالا کم است. فروش محصولاتی مثل کابل شارژ، گوشی‌های پرطرفدار، کابل‌های رابط و… باعث فروش بیشتر و افزایش سود می‌شوند.

برای برند‌سازی خود هزینه کنید.

بوی خوش در زمان بازکردن جعبه یک کالا، کارت تخفیف برای خرید بعدی، یک هدیه کوچک مثل یک یاداشت، همه میتوانند به برندسازی شما و ایجاد حس وفاداری در بین مخاطبینتان کمک کند.

تبلیغات را جدی بگیرید.

شما میتوانید با تبلیغ وبسایت خود در فضای مجازی مشتریان بیشتری داشته باشید. همچنین تبلیغات به شناخته‌تر شدن شما و جلب اعتماد برای مخاطب کمک زیادی می‌کند.

هم وبسایت داشته باشید و هم از فضای مجازی غافل نشوید

با فعالیت مداوم در فضای مجازی میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین برای اطلاع رسانی سریع و راحت‌تر از موجودی‌های جدید، فضای مجازی بهترین راه است.

جمع بندی

سیستم دراپ‌شیپینگ تانک یک سیستم پر سود و بدون ضرر است که برای فروشندگان کالای دیجیتالی که علاقه‌مند اند فروشگاه خود را در فضای آنلاین توسعه دهند، برای علاقه‌مندان به شروع یک کسب و کار با هزینه بسیار پایین و یا برای اینفلوئنسرهای فضای مجازی طراحی شده است. شما میتوانید از طریق پنل فروشنده و یا سایت‌ساز تانک، اقدام به فروش کالای دیجیتال کنید و به هیچ عنوان نیازی به سرمایه در حال گردش، انبار‌داری و هزینه‌های جانبی نخواهید داشت. 

کافیه از اینجا سیستم دراپ‌شیپینگ خود را فعال کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.